Aigualluts-Renclusa

Trasa bez trudności w cieniu najwyższych szczytów Pirenejów. Piękny wodospad, szeroka polana i schronisko Renclusa.

Dziś pogoda taka sobie. Padać raczej nie będzie. Aczkolwiek dość pochmurno. Wyruszam z parkingu na końcu drogi z Benasque nieopodal Plan de Hospital de Benas. W sumie to są dwa, górny wzdłuż drogi i dolny. Dojeżdża tutaj także bus z Benasque. Pierwsza część trasy do La Besurta. Spokojny spacerek. Są dwie możliwości, szutrową szeroką drogą, nieco niższym szlakiem lub ciut wyższym. Z La Besurta, gdzie od czasu do czasu także dojeżdża bus do rozwidlenia na Plan Aigualluts – Rensclusa. Nawet jest mapka pętli którą zamierzam zrobić. Sugerują by najpierw pójść do schroniska. Ja odbijam w lewo najpierw do wodospadu. Ribi wrażenie. Nad nim w górze Pico de Aneto, dziś trochę w chmurach. Kawałek za wodospadem jest bardzo duża polana, rozlewisko Plan Aigualluts. Potrafi być tutak naprawdę mokro, stąd mostki na potokach a szlak wytyczony obrzeżem. Stąd można powędrować w wielu kierunkach. Ja sobie idę na przełęcz Col Rensclusa i dalej do schroniska. Łatwo. Przy schronisku z ciekwastek jest grota w której znajduje się kapliczka. A tuż obok stary kamienny schron. Tak sobie myślę, że właśnie w tym miejscu rozbili obóz pierwsi zdobywcy Pico de Aneto. Na starych zdjęciach można zobaczyć ten schron. Chyba ten sam :). Ze schroniska w dół do La Besurta i powrót dolnym wariantem.